Hús(nem)véti "sonka" kidney babból

Szerettünk volna vegán sonkát venni a 827Kitchen étteremben, de mivel sajnos elfogyott, így gondoltam, próbálok készíteni saját kezűleg egyet, ami szójamentes, olajmentes, gluténmentes is egyben, illetve természetesen húsmentes.

Hozzávalók:

- 3 doboz konzerv kidney bab, illetve aki szeretné, főzhet is,
- Folyékony füst,
- Piros paprika, só, bors, kömény, szerecsendió, metélőhagyma.
- Zabpehely darálva (annyi, hogy kicsit kevésbé legyen folyékony),
- Kb. 3 púpos evőkanál kukoricakeményítő.

A babkonzerveket átmostam, majd aprítógépben pépesre aprítottam egy kevés vízzel, hogy könnyebben pépesítse a gép, egyből tettem is bele a keményítőt.
Ezután a darált zabpelyhet és fűszereket kevertem el a masszában.

Egy sütőpapírral bélelt ovális jénai tálba egyengettem a masszát, majd elkészítettem rá egy szószt, mellyel megkentem a tetejét.

Szósz hozzávalók: 
- 1 ek dijoni mustár
- 1 ek mustár
- 1 ek BBQ szósz (csípős volt nekem itthon)
- Folyékony füst (pici)
- Só, pirospaprika, bors, metélőhagyma.

Ezt eloszlattam a "sonka" tetején, majd 180 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Nagyon finom lett! Bár az igazi sonkánál sokkal puhább az állaga, de ízre szerintem még sokkal finomabb és nem mellesleg egészséges!

Jó étvágyat és kellemes húsnélküli ünnepeket! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből