Medvehagymás-burgonyás pogácsa (gluténmentes)

Alig vártam már a medvehagyma szezon kezdetét, nagyon-nagyon szeretem és ettől még az én gyomrom sem fáj.
A piacon már kapható, így pénteken gyorsan bespájzoltam belőle :)

Tavaly már kísérleteztem a medvehagymás pogi gluténmentesítésével, de nem igazán sikerült olyan állagú és ízű pogit alkotni, amilyet szerettem volna.

Idén már több tapasztalatom van abban, hogy hogyan lehet a gluténmentes poginak olyan állagot adni, ami nem száraz, de nem is folyik szét. A titok: a krumpli, ami összefogja a liszteket egy kicsit.

Hozzávalók:
- 3 db nagyobb krumpli
- 10 dkg kukoricaliszt
- 10 dkg kölesliszt
- 10 dkg hajdinaliszt (ha nem szereti valaki, lehet nyugodtan rizsliszttel helyettesíteni, nekem a rizsliszt nem kedvencem, mert keserű mellékíze van)
- 1 lapos evőkanál só
- Fél csomag élesztőpor
- Kb. 1 dl növényi tej (nálam most szójatej volt)
- Kb. 2 púpos evőkanál kókuszzsír
- 1 nagy csokor medvehagyma
A tetejének megkenéséhez növényi tejszín pici olívaolajjal összekeverve.

A krumplikat apróra vágtam és feltettem főni enyhén sós vízben. A medvehagymát aprítógépben a kókuszzsírral összemixeltem és a megfőtt krumplihoz hozzákevertem és összetörtem a krumplit.
Ezt a masszát belekevertem a többi száraz hozzávalóhoz és összegyúrtam. Hozzáöntöttem a növényi tejet és átgyúrtam így is.
Ezután kb. fél órát kelesztettem, majd lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát (nehéz volt, mert eléggé ragadós tészta volt). Kiszaggattam a pogácsákat, majd berácsoztam a tetejét és megkentem a rizstejszín-olíva keverékkel és 180 fokon addig sütöttem, míg aranybarna nem lett.
Lehet rá magokat is szórni, én ezt a lépést most kihagytam.

Nagyon finom, kívül ropogós, belül puha lett.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből