Paradicsomos-kápia paprikás-cukkinis tészta

Tegnap sikerült rögtönözni egy nagyon finom tésztát. 

Kókuszzsíron póréhagymát pirítottam, majd dobtam rá 3 gerezd fokhagymát, 1 db (de lehet több is) kápia paprikát julienne-re vágva (apró csíkokra, gyufaszálra), és egy zellerszárat is és egy kicsit együtt pirítottam, de csak annyira, hogy ne legyen fonnyadt a paprika, hanem még roppanós maradjon. Ezután egy jó nagy cukkínit lereszeltem és picit megsóztam, állni hagytam, majd kinyomkodtam a levét és ezt is rádobtam a wokban sülő zöldségekhez. Tettem hozzá oregánót, borsot, köményt, majorannát, pizza fűszerkeveréket, pirospaprikát és füstölt paprikát. Kb. 3-4 db kisebb paradicsomot aprítógépbe tettem és szószosra aprítottam, majd ezt is hozzáöntöttem a zöldségekhez. Kb. 10 perc főlés után jól megborítottam sörélesztő pehellyel, egy kis tökmagolajat is öntöttem bele és karikáztam még bele egy szál füstölt köles csemegekolbászt. Közben a tésztát megfőztem és azt is beleborítottam a wokba, hogy együtt piruljon egy kicsit. Mikor készen lett, akkor egy csokor petrezselymet felaprítottam és megszórtam vele a kész szószos tésztát. Ezután még egy kisebb citrom levét is belefacsartam, ez még jobban kihozta az ízeket. 
Tetejére egy marék kesudiót ledaráltam, tettem hozzá sót, sörélesztő pelyhet és fokhagyma granulátumot és kész volt a "parmezán", ezzel megszórtam a tetejét. Nagyon-nagyon finom lett!  

Aki még pikánsabban szereti, tehet bele csípős szószt is, vagy pici mustár is biztosan feldobja az ízét. Lehetett volna még beletenni gombát, vagy kukoricát, vagy mindkettőt is akár. 
Próbáljátok ki, érdemes! Jó étvágyat! :)  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből