Hajdina szalámi

A gabonakolbászoknak elég borsos áruk van a bioboltokban, ezért már régóta keresek recepteket vegán kolbászokra, szalámikra. De mióta gluténmentesen étkezem, azóta ez még nehezebb dolog, mivel majdnem minden gabonakolbász tönkölybúzából és más hasonló dolgokból áll.
Ekkor találtam ár a hajdinára és úgy gondoltam, kipróbálom ugyanúgy, mint a kölesből, kolbász/szalámit készítek.

A recept alapját Fittanyuka blogján találtam:
http://fittanyuka.blogspot.hu/2013/02/hajdina-pastetom.html

Én az alábbiak szerint készítettem:

200 g hajdina
1 kis darabka póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
2 kk himalaya só
2 kk füstölt, édes piros paprika
késhegynyi fehérbors
1/2 citrom leve
4 evőkanál kókuszzsír (ettől fog megdermedni a hűtőben)

A hajdinát enyhén sós, háromszoros mennyiségű vízben puhára főzzük, leszűrjük és hagyjuk kihűlni.
A póréhagymát üvegesre dinszteljük 1 evőkanálnyi kókuszolajon és a többi fűszerrel,  a maradék kókuszolajjal, citromlével együtt hozzákeverjük a hajdinához és kézi turmix gép segítségével krémesre összeturmixoljuk.


Hűtőbe tettem és ilyen szépen szeletelhető lett. 

Íze nagyon emlékeztet a szalámiéra, nálunk nagy sikere volt! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből